Większa część spritów tworzonych stylem LSW posiada własne, unikalne proporcje.
Dotyczy to zarówno tych rysowanych od zera, jak i tych, do których wykreowania twórca potrzebuje odpowiednich szablonów. Zasadniczą różnicą jest to, że spriter tworzący swoją grafikę piksel po pikselu ma wypracowany własny styl - proporcje, sposoby cieniowania i tak dalej. Mniej doświadczone osoby kreują swoje postacie wykorzystując do tego celu najróżniejsze podkładki - mają więc problemy z uzyskiwaniem odpowiednich proporcji, gdy próbują rysować pracę od zera. Zwykle, celem takich base jest przyzwyczajenie początkującego, bądź też bardziej doświadczonego spritera do pewnych cech charakterystycznych dla danego stylu rysowania spritów. Zasada ta wcale nie musi dotyczyć jedynie LSW. Prace kreowane z wyżej wymienioną pomocą będą oczywiście posiadały swój własny urok - chociażby przez wygląd postaci jaką autor stworzy. Niestety, ich proporcje będą zbliżone do innych grafik tworzonych na tym samym base.

Hej, ale bez obaw!
Pamiętaj - nie zmienia to faktu, że każdy z nas kiedyś zaczynał, prawda? Bywały wzloty i upadki - wszyscy je mamy. Nikt nie powinien żałować lub wstydzić się tego, iż przygodę ze spritowaniem zaczyna właśnie z base, a nie tworząc pracę całkowicie od zera - początki zawsze są trudne, ale najważniejsze to nie poddawać się i kroczyć ciągle do przodu.

By Yoh.
Credits: Yoh, Onis, Zbir, Luka.
Copyright© ARS. Kopiowanie bez zgody autorów zabronione.